fredag 2 mars 2012

Coromandel!

Förra helgen åkte jag till Coromandel med Au Pair Link, 
(organisationen jag är här  med). 
Det var verkligen jätte kul och vi hade väldigt tur med vädret!

I det här tältet bodde jag, Zandra, Jojo och Birte i.

Zandra och Birte tar en liten lur.

Jojo.

Jag och Jojo.

På väg ner till Hahei Beach.

Hahei Beach.

Lite senare åkte vi till "Hot Water Beach" som är känd för sin varma källa som rinner under sanden.
När det är lågvatten gräver man en grop som sedan då fylls med varmt vatten.

Jag blev dock lite besviken när jag insåg att den här varma källan bara finns i mitten av stranden... 
Så det var ju självklart fullproppat med människor! 
Ser det inte lite ut som en ormgrop?:s

Jag.

Birte, Jojo och jag.

Hahei Beach.

Havet.

Vacker utsikt.

Dag två bestämde vi oss för att gå till det kända Cathedral Cove, vilket tog 45 min.
Och i och med att alla vägar i det här landet tycks gå uppåt så blev det en minst sagt svettig vandring i den stekande solen!

Men när vi kom fram möttes vi av det här paradiset!

Jojo och jag.

Bite gör en hopp pose.
Känner ni igen grottan??

Japp, det var här dom spelade in en scen i Narnia- Prins Caspian!!

Det var så sjukt coolt att vara där! Ett riktigt gömt paradis!

Kristallklart vatten!


Jag med grottan bakom mig! 


Det var verkligen en jätte härlig helg! Det ända negativa är att jag fick sand i kameran så jag kan för tillfället inte använda den... :´( 


xxx

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman!

Ni är i alla fall snyggast i hela ormgropen..;)

Vilket ställe du är på!! Helt fantastiskt...
Tur inte prins Narnia himself kom och rövade bort dig..;)
Puss o kram
katarina