tisdag 1 maj 2012

Höst

Igår var det Valborg och idag är det 1:a maj...
Det är verkligen helt sjukt vad tiden går fort!

Men 1:a maj har inte samma betydelse här som hemma.
Här är det ett tecken på att hösten är här, vilket är tvärtom mot våren hemma!

 Hortensiorna som var blå under sommaren är nu alldeles bruna. 

Arnie agerar modell bland höstlöven.

Cocoa ville också vara med.

Jag går numera ut med dem två gånger i veckan vilket är väldigt kul faktisk!:)

Ett numera rött träd.

Nu har jag bara fyra månader kvar i familjen vilket betyder att jag snart varit här i åtta! 
Jag börjar nästan få lite panik för att det är så kort tid kvar... 
Det är så mycket jag vill hinna göra innan jag åker, men tiden och pengarna rinner iväg.
Det är mycket blandade känslor...
 Jag vill hem för att jag saknar allt och alla så mycket, men jag vill samtidigt inte hem för att jag kommer sakna allt och alla här så mycket! 
Men men, man får väl tro på att det blir bra i slutändan!;) 


xxx


1 kommentar:

Sallys hus sa...

DU SKULLE BARA VÅGA ATT INTE KOMMA HEM!!!
Typoiskt mig att välja å öäsa här på jobbet.....
Jag har undvikit din blogg ett tag nu...sedan Maggan varnade mig...
Nu förstår jag varför...
Lilla lilla skruttan....
Alla vi här hemma älskar dig ju just för att DU är DU....
Vilken tur att du själv också börjar göra det.
Sedan är det så klart bra om du fortsätter att träna på att säga ja istället för nej...
För tänk den dagen prinsen från sagan faller ner på knä.....
Då vore det lite knäppt om automatnejet kopplades på...;)

Lite konstigt är det att tänka att ni har höst nu när allt äntligen börjar bli fint här...
Saknar dig gumman!
Kram o Puss katarina