fredag 13 juli 2012

Skytower!

Ett måste att göra här i Auckland är att åka upp i skytower! Så när Silvia fyllde år 
gav jag och Jojo henne i present att åka upp där och äta middag med oss! 

The Skytower!

Jojo.

Jag och Silvia.

Till förrätt åt jag den här tomat soppan.
Vilket var väldigt gott!

Min varmrätt bestående av kyckling och någon citron/mos/pudding som jag inte riktigt vet vad det var. 
Men gott var det! 

Min supergoda efterätt!
Bestående av marängplattor med citronmarsan sås och krossade nötter i mellan och citron sorbet med passionfrukt sås.

Vacker utsikt över stan!

MEN.
I och med att det var fredag den 13:de så utövade självklart otursdagen
sin speciella magi...

Först så kom Jojos värdföräldrar hem för sent så vi kom för sent till restaurangen vilket inte var särskilt populärt. Sedan fick Silvia en plötslig migrän attack så hon klarade knappt inte av att äta någonting utan kände för att spy hela tiden. Sedan så roterade restaurangen hela tiden så vi kände oss alla helt snurriga och fulla även fast vi inte druckit en droppe alkohol. Sist men inte minst så när jag kom hem berättade min värdmamma att min värdpappa är sjuk så vi måste skjuta upp vår "Waitomo resa" på söndag där jag och han skulle ha gjort "Black water rafting"...!
AHHHH! 
Men förutom allt det så var det väldigt coolt att vara uppe i skytower och maten var gudomligt god! ;)


xxx



2 kommentarer:

Unknown sa...

Heeej!!
Låter som om du verkligen lever livet just nu!! :D

Ny blogg ville jag typ bara påpeka och att du fortfarande är lika saknad ;* ♥

Kram & Puss Kajsa

Unknown sa...

www.picsbykajsa.blogspot.com om det inte kom med ;)♥