tisdag 3 januari 2012

Sydön- Franz Josef!

Idag lämnade vi Lake Mahinapua för att åka till Franz Josef som vi ska stanna i i två dagar. Första dagen gjorde vi inte så mycket förutom att skriva upp oss på glaciärvandringen dagen efter. Vi tog det bara lugnt och kollade film på Cajsas dator och sedan gick och åt på hostlets bar. Dagen efter gick vi upp tidigt och gav oss i väg på glaciärvandring i åtta timmar! Det var lite surt för att det spöregnade hela tiden så vi var blöta och frusna hela tiden. Men det är coolt nu i efterhand att ha gjort det, även om mina ben höll på att dö under tiden! Men vi fick belöning efteråt genom att få bada i några hot pools som var mellan 36 och 40 grader, så skönt!

Alla i glaciär utstyrsel!

Zanna, Angelica och Jag.

Vi var uppdelade i fem grupper och här går min!

Is!

Massor av is!

Vi gick igenom jätte trånga passager som en del nästan fastnade i!

Charlie och Sofie.

Jag.

Jag, Bea, Dino, Cajsa, Sofie och Charlie!



xxx


Inga kommentarer: