onsdag 29 augusti 2012

Ka kite ano Aotearoa!

Så då var dagen här...
Den sista dag av mitt liv som Au Pair i Nya Zeeland.
Jag kan inte fatta att det har gått ett helt år! Tiden har verkligen flugit! 
Jag kommer för alltid att bära med mig alla upplevelser och minnen i mitt hjärta. Det har verkligen varit ett år jag aldrig kommer att glömma! 
Det är väldigt tungt och jobbigt att säga hej då, det här har ju varit mitt liv det senaste året!
Jag vet att jag kommer att komma tillbaka en dag men jag sörjer att det inte kommer att vara samma sak. Jag kommer aldrig mer att skjutsa barnen till dagis, aldrig mer bo med dem och ta hand om dem som nu, aldrig mer ha alla mina vänner här.
 Jag kommer aldrig mer att komma tillbaka till just den här tiden,
så jag har väldigt svårt att släppa taget...

Nedräkningen är klar...

I kväll var jag och åt middag med min familj och Silvia för sista gången. Det var en italienska restaurang med jättegod mat men på grund av mitt "känslomässiga tillstånd" så klarade jag inte av att äta så mycket... Jag gav familjen scrapboken jag gjorde och en pippi bok, pippi dockor och handväskor till barnen. De verkade verkligen uppskatta det! :) Av dem fick jag godis, en t-shirt, en kalender, en foto bok (som jag började stor gråta till när jag kollade igenom den)! och sedan också en berlock till mitt pandora armband (som var en förtidig födelsedagspresent) :) 
Vi grät i kapp allihopa (förutom Grant som mest skrattade åt oss ;)


Jag kan inte säga hej då på riktigt så istället säger jag 
"Ka kite ano Aotearoa" (Vi ses igen Nya Zeeland)!


I morgon bär det av till Australien för att resa runt där i två veckor och sedan den 16:de september återvänder jag till Sverige!


xxx


Inga kommentarer: