onsdag 23 november 2011

Blunda, andas och räkna till tio...

Jag måste nog ta tillbaka det jag skrev i förra inlägget... Det har inte gått bättre än vad jag förväntade mig... I måndags pratade vi med Michelle och Grant på skype och Neve blev jätte upprörd och ledsen när dom sa hej då och efter det har det bara gått utför... Neve är nu ständigt på dåligt humör, vill inte göra någonting, ingenting duger och hon gråter ständigt för allting! Mia är enormt påfrestande, hon retar Neve mer än någonsin bara för att hon är så lättretlig och hon gör allting och hon inte får bara för att jävlas!

Men så har dom ju sina ljusa stunder också som trots mörkret lyckas lysa igenom ibland...;) T.ex. Så hade jag haft en jätte jobbig dag här om dagen och var jätte irriterad och arg på min kära barn. Men så när jag ska bada dom så vänder sig Mia om och slår armarna om mig och säger "I'm gonna miss you when you go back" och då självklart så försvinner alla mina irritationskänslor. Jag förklara att jag inte kommer att åka på jätte länge utan att jag ska stanna ändå tills hon fyller år nästa gång (vilket är i september). Men hon bara fortsätter krama mig och säger ännu en gång att hon kommer att sakna mig, och när sedan Neve helt plötsligt apropå ingenting säger "Emelie I love you", så smälte jag ännu mer...
Det värmde verkligen själen^^

Vi har också lycktas gjort lite roliga saker mellan bråken och skriken denna vecka;) Här håller vi på och gör "Shakers", typ maraccas eller ägg av toalettrullar och ris.

Neve målar toalettrullen.

Mia målar toalettrullen.

Litet klipp på målarna!

Målar!

Mia målar med hela ansiktet!

Efter att toalettrullarna hade torkat så fyllde vi dem med ris!

Mia med sina nygjorda "shakers" och sin piggy.

xxx


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!

Men jösses va konstigt...jag har varit inne på din blogg varje dag den här veckan för att se om du uppdaterat...Kajsa o jag kikade in tillsammans i förrgår också....men dina 2 senaste inlägg har inte synts förns nu....knepigt!!
Jaha du....nu får du se att det finns en baksida med de små ljuvliga liven...fniss...allt är inte på topp alltid och de har ofta ett märkligt sätt att visa att de är missnöjda på. Skönt att det ändå kommer sånna där guldögonblick för precis som du säger smälter man ju då.....haha...du var prick likadan själv....;) Arg som ett bi o rätt tjurig för att näta sekund bara vara sååååå bedårande. Jag tror barn har det där inbyggt...fniss...de vet när det börjar bli nog och det är dags att tanka i lite kärlek....
Hörde att du haft hemlängtan den här veckan så nu klarar jag nog inte av att "skypa" med dig längre....gråter bara jag tänker på hur länge det är kvar tills du kommer hem....
Fast det måste kännas underbart nu när värmen börjar komma. Jag tror att du kommer drabbas av hemlängtananfall då och då...bara att härda ut.
Hemma hos oss går vi igenom förkylning nummer två den här hösten. Först var det Rasmus och nu har Kajsa varit hemma från skolan hela veckan. Förhoppnngsvis kan hon gå i morgon. NU känner jag att jag har ont i halsen, fryser och vill helst dra nåt gammalt över mig. Uuu...har inte tid att bli sjuk...vi ska ju ha kalas i helgen och jag har gett med den på att vi ska ha kakbuffé så jag har massor kvar att baka.
Lussekatter, mini cupkakes, hallongrottor, smörkrämskakor är färdiga....kvar är, kladdkaka, morotskaka, pepparkakor, bullar, chokladbollar och stassburgare....så ska huset städas o julpyntas....Ja du hör va?? Jag har inte tiiiiiiid. Nix bäst jag tar o jobbar nu så inte chefen kommer o blir arg....du vet jag har ju en sån argsint chef...;)
Puss o kram älskade duktiga Emelie!
Katarina

mia sa...

Duktig du är vännen! Vilken erfarenhet du får med dig (fick ju samma en gång i tiden oxå ;)Så kul att du har den här bloggen. Puss o Kram <3