fredag 16 december 2011

Hemma...

Att åka hit var nog det bästa beslut jag någonsin tagit, jag behövde det verkligen och de här upplevelserna och erfarenheterna kommer jag att ha med mig igenom hela livet! 
Men ibland när det händer någonting hemma eller när det är speciella högtider och så, så kan jag verkligen önska att jag var hemma... 

Den här veckan har varit en sådan vecka... Det var Lucia i tisdags och alla som känner mig vet hur mycket jag älskar den högtiden... Men Istället för att se det live eller själv delta i ett så fick jag glatt nöja mig med att titta på efter sändningen på svtplay.se! 

Idag fyller en av mina bästa vänner år också... Evelina blir 20 år och jag är inte där för att fira med henne...
Det känns verkligen jätte jobbig och jag önskar så att jag kunde det!
Jag kunde inte ens ge henne någon present... Men jag bestämde mig ändå för att göra någonting för henne. I och med att jag befinner mig på andra sidan jorden så var det lite svårt att komma på vad, men efter många om och men så bestämde jag mig för att skriva en låt till henne. 

Man kan säga att det är ett försök till att förklara hur mycket hon har betytt för mig genom åren och hur mycket hon alltid kommer att betyda för mig...

Så här är slutresultatet...
(Jag ber på förhand om ursäkt för det dåliga ljudet och den dåliga bilden)

"Dream come true"




xxx

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilla gumman!!
Vilken underbar sång, ett fint sätt att utrycka
din vänskap med Evelina. Du är bäst!

puss
mamma

Anonym sa...

Tyckte du det var dags för oss här hemma att gråta floder igen??
Du är så himla duktig och jag älskar dig så mycket!! Evelina och alla andra som är dina vänner kan skatta sig lyckliga som har en sån vän som du....
Å jösses gumman.....
Jag vet inte vad jag ska säga....
Vi måste se till att få ut din röst och dina sånger över världen...jag önskar att alla fick bli berörda av din sång.

Kram o puss....katarina

Anonym sa...

du betyder så otroligt mycket för mig, jag skulle aldrig vara den jag är idag utan dig. jag värderar dig och vår vänskap så obeskrivligt mycket <3 älskar dig!
kärlek
evelina