torsdag 29 december 2011

Sydön- Kaikoura!

Idag lämnade jag och Zandra Auckland för att i ca tio dagar resa runt sydön med Kiwiexperience! Vi tog flyget till Christchurch som bara tog en timma! (lite skillnad på förra flygresan jag gjorde som tog sammanlagt ca 30 timmar!) Väl framme kom en av våra vänner som vi träffade på orientation och hämtade oss och lät oss sova hos henne vilket var jätte snällt! Dagen efter hoppade vi tillslut äntligen på bussen! Första destinationen Kaikoura!

Zandra på flygplatsen i Christchurch.

Stranden i Kaikoura.
 Det var jätte vackert men det reganade och var kallt så vi hade lite svårt att uppskatta det fullt ut... 

Stranden i Kaikoura.

Jag träffade den här tjejen på bussen, hon heter Hanna och är från Örebro och har gått på Risbergska!
Världen är liten ibland! 


Sådana här syner fick man se överallt från bussen. Stora berg, får och hav, den ena synen vackrare än den andra. Det var nästan som att man tillslut inte fattade att det var på riktigt!


Innan vi lämnade Kaikoura så gick vi upp klockan fem på morgonen för att simma med delfiner! Vi hade ganska dåligt vänder men var ändå i och simmade. Det var sååå häftigt, dom var överallt, jag var nästan lite rädd innan!! Men i och med det dåliga vädret så var det självklart ganska så vågigt på havet så jag blev ju självklart sjösjuk! Så tyvärr kunde jag inte ta några bilder i och med att jag var upptagen med att överleva... Men jag vet att Zandra tog några så jag ska försöka få tag på dom!


xxx





Inga kommentarer: